adtech

29 Aralık 2009 Salı

SALÇALI BİFTEK VE YANINA 1 DAMLA PİLAV

Etobur, otobur, salatobur ve nihayetinde de obur bir insan olarak,bu akşam önceki günden kalma pilavın yanına Salçalı Biftek yaptım.

Elalem yemeğin yanına pilav yapar,bizde 2. ya da 3. gün pilav yanına yemek yapılır.Benim tornamı yapan kadın- kendisi annem olur, ki resmen,eğitip törpülemek yerine yontmak sureti ile beni ehlileştirmiş olan kadın-ın evinde hiç bir yemek zai edilmez, çöpe atılmazdı. Dolayısıyla aynı gelenek "Özdemirs " evinde de uygulanıyor.Hatta bugünde kalan 3 kaşık pilav yarın ki lahana sarmasına katık olacak.

Nedir malzeme, şudur ve çok kolaydır...

300 gr biftek
1/2 soğan
domates+ biber salçası
1 küçük domates (benimki buzluktan çıktı, yaz domatesi)
2 diş sarımsak
sıvıyağ
tereyağı
kekik,tuz,şeker
5-6 damla limon suyu

Et ustası babacım, 1-2 damla sirke koysaydın dediyse de ben limon suyu kullanarak; eti kekikle terbiyeledim.
Eti sıvıyağda bi güzel arkalı önlü pişirdim.(tuz atmadan) Üzerine 1 su bardağı su ekleyip bu suyu çekip yumuşatarak,pişirdim.

Etleri tavadan alıp, tereyağı ve biraz daha sıvı yağ ekledim. Soğanları kavurdum. İçine Salçalarımı koyup toz biber ekledim ve kavurdum.Ardından domatesi ( buzluktan çıkarıp suyun altına tuturak kabuğunu soydum) buzu çözülmeden küp küp doğrayıp, 2 diş rendelenmiş sarımsak ekledim ve kavurdum. Son olarak tuz ve 1 fiske şekeri de ekleyip, 1 su bardağı suyla pişirmeye başladım.Kaynayınca etleri de içine aldım ve ağzını kapatıp; Sos kıvamlanıp, suyunu çekene kadar pişirdim.

Leziz ve muhteşem oldu. İspatlayabilirim,fotoğrafına bakın...





Şimdi siz etin tipi ne böyle derseniz,hemen yapıştırayım cevabı;Kalp şeklinde ooooo.....

Ya da eti dövdüm.Yorgun ve gergindim (küçük bi ihtimal ilk dövüşüm olduğu için ) dağıttım tipini.

Yanına olmazsa olmaz salatamızı ve ayran + kolamızı katık edip afiyetle yedik. Size de afiyet olsun,sağlık sıhhat olsun ..

Hiç yorum yok: