adtech

14 Ocak 2010 Perşembe

.............İRMİKLİ MİSAFİR KÖFTESİ ..................( Saat 5 Akşama Yemeğe Önemli Misafir Var Köftesi)


Hakikaten tam bu kriterlere uyan ,sunumu güzel ve tadı daha güzel bi köftedir, görüldüğü üzre.
Çok kısa sürüyor hazırlanması  ve pişmesi..
Şimdi yanına pilav, yufka böreği, çorba, salata, bi de Tiramisu...
sonra.....
AYYYYY,
HOŞ GELDİN ÖNEMLİ MİSAFİRCİM,BEN DE NERDE KALDILAR DİYODUM :)))))
diyosunuz....
İRMİKLİ MİSAFİR KÖFTESİ

Yarım kilo  köftelik kıyma
1 tane soğan
1 çay bardağı irmik
istediğiniz her çeşit baharat
( ben kimyon, karabiber, pul biber 3 lüsünü çok yakıştırıyorum)
2 kaşık sıvıyağ
2-3 kaşık su
tuz
Üzeri için domates ve yeşil biber

Soğanı rendeleyin.
Tüm malzemeyi karıştırıp yoğurun. Ne kadar çok yoğurursanız tadı o kadar güzel oluyor.
Ama 2 dk da olur, iyi karışsın yeter.
Sonra yağlanmış borcama bastırıp, eğer yuvarlaksa ortasına bi delik açın ( Servis esnasında kolaylık oluyor, uç kısmı kopmasın diye)
Kişi sayısına uygun olarak dilimleyin.
Süsleyin.
200 derece fırında pişirin.
Sonra çok önemli misafir köfteyi överken siz de " Ay, evet ben de çok severim bu köfteyi... İnanmazsın çok da kolay" diye hava atın.
Ben zamanın da çok hava attım, biliyorum yani; çok güzel bi his oluyo :)))
Elinize sağlık, kendinize sağlık..

.

Hiç yorum yok: