adtech

18 Kasım 2010 Perşembe

ET SUYU BULYON ( EV YAPIMI)

Efendiiim,


Bu benim süper buluşum, naçizane, şifa kaynağım, yavrucuğmun sıhhatine eklediğim bir damla....
Şimdi hazır KURBAN BAYRAMI iken vve de evde Booooolca kemik varken tavsiyemi tekrar edeyim dedim, şifa niyetine :))))

Biz Kayserililerin, "aaa, bak mutlaka çocuğa ilikli kemik suyu içir,çok faydalıdır." İfadeleri üzerine uydurduğum bişey.

Öncelikle Kurban Bayramında mutlaka yaparım,onu bitirince de kasaptan ilikli kemik alıp yaparım.

Bu bayramda yine Kızımın bi tanecik babası kurban etleri ile birlikte hissemize düşen kocaman eklem yerlerini toplayıp getirdi. Ben bu işlemi 2 ya da üç defada bitirebiliyorum. Biraz uzun zahmetli ama çok lezzetli, bunu da bilin yani..

Düdüklü tencerenin alabildiği kadar kemiği koyup üzerine bolca su ekliyorum. İçine çok az kekik ve -eğer eserse 1-2 tane defne yaprağı- atıyorum. Kemikler, etler liğme liğme oluncaya kadar pişiyor.Benim düdüklüm tefal, onda en az 1 saat kaynatıyorum. Pişme kriteri ne tahmin edin.Koku iyice ağırlaşıp,pişmiş; dağılmış et gibi kokacak... :)))

Ardından eğer kemikte et çoksa akşam yemeği olarak, yanına hemen bir bulgur pilavı yapıp;yiyip,o işi de beleşe getiriyorum. (siz de yapın,çok kolay oluyor) Yok eğer kasaptan aldıysanız kemiği zaten bırak eti, kırmızı noktaları mercekle buluyosun...

Yemeğe koyarken her ne kadar temizleseniz de kemik üzerinde az da olsa kalan et ve yağlar var ya bize lazım olan işte onlar.

O kısımları güzelce temizleyip,kemiğin içinden iliği pipet vs. yardımı ile çıkarıp robota atıyorum. Bi güzel macun haline geliyor. Macunun içine karabiber, kırmızı biber, zencefil, toz kırmızı biber, sarımsak tozu (tercihim toz olandan yana) gibi evde bulduğum her çeşit baharattan çaykaşığının ucu ile atıyorum. Asla daha fazla olmasın koku garipleşir yoksa.

Daha sonra bu karışıma kemik suyundan 1 bardak kadar ekleyip bir kaç tur daha döndürüyorum ki macunun kıvamı yumuşasın.

Bu karışımı kare ya da dikdörtgen bir borcam kaba koyup üzerine kemik suyunun kalanını ekleyip güzelce karıştırıyorum.Siz bunları yaparken kemik suyu yağları donabilir,ocakta 1dk ısındığında hemen geri çözülür.

Sonra tüm karışımı dondurucuda 1 gece bekletip,dışarı çıkarıyorum. Yaklaşık 5 dk sonra kesme tahtası üzerine ters çevirip;küçük bulyon tablet boyutunda kesiyorum.Çabucak bu işi yapıp buzdolabı poşetine koyup, Hooop yeniden buzluğa...
VE İŞTE SONUUUÇÇ.........


Her yemeğe 1-2 tablet atınca yemek,enteresan bi aroma ve mükümmel şifa özelliği kazanıyor. Ha bir de şu önemli ki; et suyu bence çok ağırdır. Ben direk haşlanmış et veya kemik suyu ile yapılmış yemekleri yiyemem. Ama bu bambaşka bişey oluyor ve sadece aroma katıyor.Üstelik gerçekten içim rahat ediyor Beril'im,kuzumun şifası için bişeyler yaptım diye.Tabi canım kocamın da :)))

2 yorum:

dalgasesleri dedi ki...

vallahi süper ben bunu denemek istiyorum.Sevgiler ve iyi bayramlar

Adsız dedi ki...

çiğdemcim zaman zaman senin yazdıklarını takip ediyorum valla bence yemek kitabı yazsan yeridir.ben hemen alırım emin ol:))