adtech

30 Haziran 2011 Perşembe

BEZELYE ÇORBASI

Ay çok iğrenç di mi?
Iıhh, diil.Hatta şahane bişey.


Bu tarifi taze nane den almıştım. Hadi bi deniyim dedim
Sebze çorbası işte;besin olsun diye..
Ama bu sebze milleti enteresan bişey işte.
Hoş yemek işi baştan sona öyle ya. Tadını tutturdun mu mükemmel şeyler çıkıyor ortaya ya da farklı bi yolla pişiriyosun,ağzına alamıyosun.
( Hele bir de ben gibi İç Anadolu çocuğu isen )
Benim memleketim de  her bulduğun ot kavrulmaz, haşlanmaz, pişirilmez ve yenmez. Bize göre ot,ottur ve sebze de ottur. Bezelye ise bazen yemek olsa da aslında garnitürdür.Yani mış,yani müş....
Şimdi güzel tarifleri görünce diyosun ki " yok baba,ot da güzel bişeydir,üstelik inanmazsın yemektir." :)))))


Neyse geçelim tarife,tarif tamamiyle tarafımdan alt üst edilmiştir. 
Orjinali yukarıdaki linkte var. İlgililere duyrulur....

 BEZELYE ÇORBASI
 500 gr haşlanmış bezelye
1 adet soğan
1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 su bardağı süt
3su bardağı su
1 tane patates
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
dereotu

Soğanları yağda kavurup, üstüne rendelenmiş patatesi ekleyip kavurun. Bezelyeleri ekleyin ve dere otu hariç tüm diğer malzemeyi ekleyin. Bi güzel pişirin.
Kişisel farklarına gelirsek çorbanın; ben taze naneye uymayan ne yaptım? Ben tane karabiberi çekip kullanmayı severim bu bir.
Evimde mutlaka Kurban bayramından kalma ilikli kemik suyu bulunur -buzlukta- ondan bir tablet atarım,iki.( Bu,çok önemeli ve FAİDELİ bir mevzudur,soğna anlatcam..)
Bir de çorba dediğine hiç olmazsa Tavuk suyu bulyon tabletlerden,şöyle çeyrek kadar atmazsan tadını tutturamazsın bu üç.
Birde bu tarifin orjinal halinde olduğu gibi krema koymak yerine süt koymak bana daha,akıllıca,daha ucuz ve hepsiden önemlisi daha hafif geliyor bu  dört.
Normalde  1 tane havuçta rendelenip kavruluyor,bu fikir de bana ağır geldi bu da beeeşşş...
Ha aklıma gelmişken çorba pişerken güzel koksa da görüntü tam bir felaket. Ta ki bılendırdan (türkçeye çevirdim ) geçirene kadar.
Bılendır işi bitince çorbayı servis  ederken üzerine -her kasede-  2-3 tane bezelye atıp,dereotunu da süs amaçlı kullanabilirsiniz.
Yok istemezseniz saygı duyarım.
Efenim afiyet,şeker olsun.Sağlık sıhhat olsun...

Hiç yorum yok: