adtech

4 Kasım 2012 Pazar

Patatesli, Peynirli Kek

Aslında ben bu malzeme ile omlet yaparım.
Bu pazar komşularla kahvaltıya gittik.
Orası için yaptım .
Ama aslında benim kocacan
( can, afgan dilinde "sevgili anlamına gelirmş, bizim ailede eskiden beri adın sonuna -can- ekleme garipliği vardı; ben bu durumu öğrenince iyice yapıştı bu ifade bana :)))
Ama kocama da çok yakıştı yaaa, canım o benim ♥
  Ay çok alakasız oldu :)))

Evet  neyse benim kocacan, hafta sonu kahvaltılarını brunch sandığından ( sayemde, ahhh; şimdiki aklım olsa.... yok yok şaka)))
ben her kahvaltıya özel yiyecekler yapar,
çoluk çocuğumu ve kocacığmı sevgiylen besler
kafama göre bissürü tarifi yapar-bozar, ekler-çıkarır
sonra övünmesi ayıp MÜKEMMEL lezzetler yakalarım.
İşte bu da öyle bişey.
Hoş belki çoğunuz yaparsınız bunu ama yine de patenti bende :))

Malzeme

2-3 patates( haşlanabilir, rendelenip, mikrodalga da 3-4 dk çevrilip hafif pişirilebilir)
3 yumurta
1çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 parça peynir ( Benim tercihim koyun peyniri)
1 çay bbardağı sıvıyağ
biraz dereotu
maydonoz
karabiber
tuz
pul biber
kabartma tozu
tabiki şöyle 1 bardak kadar un
patatesler sıcak olduğu için önce süt ekleyin.
eğer mikrodalgada çevirmek taraftarı iseniz içine bi parça tereyağı atın.
sonra kalan malzemeyi katın keyfinize göre eğer fırına sürecekseniz biraz cıvık, tavada omlet daha doğrusu krep kıvamında isterseniz biraz katıca hazırlayıp kızarana kadar pişirin.
Fırına sürerken tepsiyi yağlamayı unutmayın, üzerine biraz susam serpice de çok daha hoş görünüyo
Tavada tabi ki 2-3 parça da pişiyor.

Not: Herkes kahvaltıda çok sevdi bu arada....
Efenim  afiyet şeker, sağlık sıhhat olsun yapanın elin, gönlü dert görmesin inşallah :)))




Hiç yorum yok: