adtech

9 Kasım 2012 Cuma

ÜLSER, EKMEK,KEDİLER, DİYET


Yahu kaç zamandır bi sıkıntım var benim,
midemde kedi besliyorum daha doğrusu KEDİLER

Yaklaşık 3 yıldır geceleri bi huzursuzlukla uyanıp, - dur terledim, üzerimi değişeyim-
yok üşüdüm sobayı yakayım-
- e ama ben hala uyuyamadım, bari bişeyler yiyeyim-
 diyip yatar olmuştum
ki sonrasında yeniden uyuyordum.
Ve gün geçtikçe kedilerim giderek midemi daha da tırmalamaya başladılar
Oğlumun doğumundan sonra gecede 3 Ülker başak sultani paketini bitirip yatınca, kendimi Gastirit hastası sandım.
doktora gittim.
Meğerse ülser varmış ben de ve midemde beslediğim kedilerin tek ilacı az az ve sık yemek yemekmiş
Ama benim literatürüme henüz "az yemek" giremedi
neyse artık doğum+ lohusalık =35 kilo şeklinde olan ve geriye kalan 35-28= 8 kilo şeklinde kalan fazlalıkları vermek için DİYETİSYENE gidince o bana ÇAVDAR ya da TAM BUĞDAY UNLU ekmeği önerdi, dahiliyecimizde bunu uygun buldu.
Nedeni lifli olan ekmekler hem midede daha uzun kalıyor hem de barsakları temizleyip mide-barsak sistemini rahatlatıyor ve tabii kilo vermeye de yardım ediyor olması.
Uzun lafın kısası ben beyaz ekmeek yediğimde 1,5 saat sonra kepek ekmeğinede 4-5 sat sonra kedilerimi besler oldum.
velhasılı tam buğday unlu ya da çavdarlı ekmek araken dün Söke Tam Buğday Unu Karışımı'nı gördüm.
delim geldi
-hadi bi deniyim- dedim.
Bu ardam makinem falan da yok haa :))
Tarifi üzerinde yazana göre yapacakken( ki içine sütte kattım), içimde şimşekler çaktı
Biraz Sade
biraz Yağlı üzümlü cevizli,
biraz Biberiye-kekik, kuru domates+ zeytinli yapıp
bir de utanmadan şekerşeker şekillendirdim onları
                      öncesi                                                                      sonrası
Sonuç mu?

Şekildeki gibidir

diyet mi?

 Ne diyeti ekmeğin tümünü ben yedim :)))



bunlar da bu akşam yemeğe gittiğim sevgili arkadaşım Ayfer için hazırlanmış 
"Zeytin yatağında; Ev yapıımı kurutulmuş domatesle harmanlanmış, biberiye-ve kekik aromalı, yağlı-sütlü ekmekler"
Valla çok havalı isim oldu :))))
efiyet şeker, sağlık-sıhhat olsun inşallah :))
Not ekmekle ilgili eylemlerim sürecek, duyurulur: ))

Ha bu arada ben ekmekleri tariftekine göre biraz daha cıvık yappıyorum, böylece daha da yumuşak oluyor 

2 yorum:

afel dedi ki...

Osmaniyeden Ankaraya gelene kadar soğurlar mı acaba?:))

Çalışkan Arı dedi ki...

cık osmaniye den kayseriye gelene kadar soğumazlar :))Getirem mi sana :))