adtech

30 Aralık 2009 Çarşamba

3 TEMEL KURAL ve SİNANGİL UNLARI (ne alaka)



Hayatta 3 büyük kural vardır:
1.Ah alma,
2. Kınama,
3. Büyük konuşma
Efendiiiiim, tarafımdan 3. sü yani "BÜYÜK KONUŞMA REZİL OLURSUN"  itina ile başarıldı.
Israrla evde ekmek yapmayı saçma bulup milletin deli olup da bu işe bulaştığını düşünür ve yine ısrarla mis gibi fırın ekmeklerini; "domates+ peynir+ ekmek" üçlüsü olarak hayale devam ederdim. Fakat geçtiğimiz hafta markette dolaşırken "SİNANGİL" marka ekmek unların fiyatı dikkatimi çekti.  (1,5 tl, ah ne severim ben ucuz ama kalitali malı...). Eğer marketten alacaksam da asla başka marka almam.
Kafamda yanan ışığın arka fonunda da sürekli epbet (ekmek) kemiren kuzum Bero vardı. Bu durumda Annelerin Çalışkanarı katagarisine giren biri olarak, tükürdüğümü yalayıp; ekmek yapmaya karar verdim.
Araştırdım, neti taradım.  Ama millet ya normal ekmek gibi ekmeği hiç yapmamış ya da makineye atıvermiş olmuş bitmiş. De bu bana hala uymuyor.
Ben o ekmek makinesi adı altında satılan, fabrika büyüklüğündeki şeye sıcak bakamıyorum. O sebeple fırında yapmaya karar verip kendi muhteşem tarifimi yarattım.
Bu arada bu tarifte çocukluk arkadaşım Ebru da yediğim ve hayretle yumuşak bulup, ilk defa çok beğendiğim ev yapımı ekmeğin katkısı büyük. Püf noktası şu imiş; mutlaka beyaz un da eklemek gerekiyormuş ekmeğe yumuşak olması İÇÜN....

EKMEK

1  çay bardağı Sinangil  Çavdar  Ekmeği Unu
1 çay bardağı Sinangil Kepek Ekmeği Unu
1 çay bardağı Sinangil Köy Ekmeği Unu
1 çay bardağı Sinangil Tahıl Ekmeği Unu ( bu zaten karışım ama olsun, çeşit değil mi kardeşim)
3 çay bardağı Sinangil Beyaz Un
1 Paket Pakmaya ( yaş)
2,5 çay bardağı su
2 çaybardağı süt
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker

Şimdi unutmayalım bu tam anlamı ile karma bir tarif. Bu tarifin püf noktası da 2 tane.
1. Mutlaka beyaz un kullan ki yumuşak ekmek yap.
2. Ekmekte sıvı oranı 8 e 5,yani kek gibi bişey olacak ki yumuşak ve kabarık olsun yoksa olmuyor.
Ilık sütle ılık suyu karıştırıp, şeker atıp, mayayı eritiyoruz. Ardından tuzu ve diğer sıvıları ekelyip karıştırıyoruz. son olarak da unları ekleyip bi güzel karıştırıyoruz. Ha karıştırma işlemini en iyi; yıllardır ne işe yaradığını anlamadığım; hani şu mikserin içinden çıkan sipiral uçlar va ya, onlar süper yapıyor. Tederim . Hamuru akşamdan hazırlayıp dolapda dinlendirip, sabah mutlaka yine çırpıp, o şekilde fırınlamak lazım. Bir de eğer göze alabiliyorsanız, elinizi unlayıp bolca unun içine aldığınız hamura şekil verin. Yok aşar beni derseniz herhangi bi kek kalıbında da bu iş süper olur.
Ama var ya büyük konuşmak da iyi bişey. Bak sonuçta ne güzel oldu değ mi???
Elinize,elimize ve tabi ki kendimize sağlık :)))))

Hiç yorum yok: