adtech

17 Şubat 2010 Çarşamba

Papatya Salatası

Tatlı Taze Nane yapmış idi bunu;
Ama olmamış idi Çalışkan Arının yaptığı gibi..

sağolsun ne çok şey yapar kendisi.....
Nedenine gelince,Herşeyi evirip çeviren ben; sevmem patatesi öyle sadesinden..
Alın size evinizdeki salata malzemesinden

PAPATYA SALATASI

3 tane Patates ( haşlanmış)
3 tane yumurta ( haşlanmış)
Yarım demet maydonoz
Birazcık  rendelenmiş kaşar
Karabiber
tuz
Tereyağ, sıvıyağ

Patatesi sıcak iken ezin, tereyağı ve kaşar ile iyice karıştırartak ezmeye devam edin.(Bu aynı zamanda Kumpirin de ana malzemesi olur ve pek de lezzetli olur)
tuz da atın, isterseniz azcık da karabiber ekin.
Haşlanan yumurtaların hepsinin sarılarını alın, ezin tuz ve karabiber atıp iyice karıştırın, 1-2 damla da sıvıyağ akıtın ki yerken damağa yapışıp tatsız tuzsuz gelmesin ağza...
Ardından tekrar 3 adet top haline getirin.
Beyazları da alıp bi güzel kıyın, kenara alın.
Maydonozları da alın ve kıyın,tuz atıp; 1-2 damla yağlayıp tatlandırın ki, bu da tatsız bi ot olmakdan çıksın.

Efendiiiim, sona yaklaşırken; borcama patatesleri yayın, düzeltin,
Maydonozu üzerine -silme- yayın,
3 adet sarı topu yerleştirin,
Beyaz küpcük, karecik parçaları da serpiştirin
en sonunda bunu bu defa cidden yemeyin, yanında yatın,
Afiyet ve şeker olarak sağlık ve sıhhat versin;  size, bize, onlara ve herkese, tabi ilk olarak KENDİME sağlık....

Benim tarif Nanelerin en tazesi olan MÜMÜ den bayağı farklı oldu ama isteyen ona da şurdan baksın.

5 yorum:

nisanur23 dedi ki...

Merhaba,
çok sevimli bir salata,
ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

pek şiirsel başlamışsınız yazınıza hoşta olmuş doğrusu..
yenir bu papatyalar ..
ellerine sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık balım çok cici olmuşş:))

Bengü dedi ki...

Çoook şeker olmuş. Bayılıyorum böyle sevimli atıştırmalıklara. Ellerine sağlık :)

TAZE NANE dedi ki...

Bence çok güzel ve hoş durmuş. Ben çok beğendim. Ben herşeyi zaten çok beğenirim. Biraz boğazıma sanırım düşkünüm. Şimdi olsun nasıl yerdim.
Önsözünde ne kadar güzel yazılmış öyle.
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler , mutlu günler canım.