adtech

15 Aralık 2012 Cumartesi

3 2 1 Poaça














3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt ( tercihen ev yoğurdu)
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
4-4,5 su bardağı un
(tarifte 3,5 bardak un  diye geçiyor)


İç harç olarak
Peynir- maydonoz
patates
kıyma
Allah ne verdiyse

Üzerine galeta unu
( benim ki kurutulup rondolanmış bayat ekmekler)

Açıkçası beni bu puaçada asıl cezbeden adı oldu, 3 2 1 BAŞLAAAA  :)))
zira yemeden yaptım.
İlkinde bi hata yaptım ;anlatayım ki siz yapmayın :))
Tarifin adına kaptırıp kendimi 3 kabartma tozunun üzerine 2 bardak yoğurdu dökünce COOOSSSS diye yandı-btiti, söndü tabi ki kabartma tozu...
e ben de o anda anımsadım tabii sıvıları önce karıştırıp
ardından unu koyup onun üzerine de kabartma tozunu eklemem gerektiğini.
Neyse Dediğim gibi önce sıvıları ve tuzu leğende karıştırıp üzerine unu ve en son da kabartma tozunu ekleyin.
Ardından ele yapışmayana kadar un ekleyin
Ben 4,5 bardak kadar ekledim
Hamurdan küçük parçalar koparıp
tezgahın üzerinde elinizle açın
PÜF NOKTASI hamuru koparırken elinizi yağa batırın ve tezgaha da bu yağdan çok hafif sürün
Bu puaçalarınızın daha güzel kabarmasına ve kırıntıların daha çok yapışmasına sebep oluyor.
Ardından iç harcı ortasına koyun ve uçları birleştirip beze şekline getirin.
Yuvarlayın
Ekmek kırıntılarına bulayıp
Birleşme kısmı aşağı gelecek şekilde tepsiye yerleştirin.
220 derece fırında kızarana kadar pişirin.
Elimize sağık
Afiyet şeker, sağlık sıhhat olsun inşallah :))


***


Hiç yorum yok: