adtech

2 Nisan 2013 Salı

2 NİSAN OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ



Bundan 10 sene önce dünyada doğan her normal( sağlıklı gibi görünen) çocuğun aslında otistik olma ihtimali 20 de 1 di .Bu günse 7 de 1. Sizin de çocuğunuz otisitik olabilir. Ve bu ne yazık ki 1,5 yaş  sonrasında ortaya çıkıyor. Ama erken müdAhale çok önemli fark edelim farkında olalım.
( BU YAZIYI 3 SENE ÖNCE YAZMIŞTIM)





Otisitik Çocuklar Eğitim Merkezi,SAMSUN
(Nam-ı Diğer OÇEM)


Burası benim en son çalıştığım okul.
Bana bi Örtmen Arı olarak; Öğretmenliği, anneliği, acizliği, vebali, sabrı, boşa kürek çekip 1 cm ilerlediğinde o akşam sevinçten zıplamayı, bu haberi sevdiğim herkese defalarca anlatmayı öğreten muhteşem bir tecrübe olan okul.
Gerçekten Öğretmenlik hayatımın en güzel günleri,aslında en anlamlı günlerini yaşadım bu okulda.
6 tane öğrencim,1 çalışma arkadaşım(Aynı anda sınıfta 2 öğretmen çalışır),12 tane çok sevdiğim velim ve kıymetli meslektaşlarım oldu bu okulda.
OÇEM,
bir devlet okulu kısıtlı imkanlarla imkansızı başarmaya çalışan,en azından çalışan arkadaşlarım oldu bu okulda.
Söyledikleri gibi sevilmeden yapılmayacak işler var bu okulda yoksa meslek hayatınız çok çok zor olur.
Çoğunuz "OTİSTİK" kelimesini Tohum Otizm Vakfı ile duyduysa da bu kurum özel bir vakıf ve kendi içinle bütçeli zengin bi kurum.OÇEM lerse bildiğinize yakın devlet okulu. Ne yazık ki her devlet okulu gibi ödeneği çoook sınırlı,yetmiyor.Ama bu "ÇOK ÖZEL ÇOCUKLAR" normal şartlarda eğitim alamayacak kadar "özel".
Eğer bağış yapmak isterseniz
Bağımlı(okul bünyesinde alt sınıf olarak açılmış)
Bağımsız(tek başına bir okul) olarak hizmet veren okullar artık nerdeyse her ilde var.Sizlerin bağışlarına çok çoook ihtiyaçları var.
Bilmeniz gereken çok önemli bir şey var 0-3 yaş arası bütün çocuklar otizm riski taşır.Otizm eğitimle tedavi edilebilen bir hastalıktır.Lütfen özel çocuklarımız için özel şeyler yapın.
Not:Sevgili okulum, velilerim ve öğrencilerime bende bıraktığı muhteşem anılar ve bana öğrettikleri herşey için şükranlarını sunarım.....


Hiç yorum yok: