adtech

1 Nisan 2013 Pazartesi

MUHLAMA ( MIHLAMA) ya da KUYMAK

Valla Karadenizliler güzel yapar da
Karadenizli olmayan,
karadeniz'den ununu peynirini getiremeyen
bu işi nasıl yapar
ve hatta nasıl çok güzel yapar afiyetle de yer ben onu anlatayım size
Birde ben aşırı yağa karşıyım , nispeten  light yani benimki :)))

Malzeme

 2 yemek kaşığı mısır unu
250 gr kaşar peyniri ( Tahsildaroğlu tercihim)
tereyeğı- zeytin yağı
1 su bardağı su

Göz kararı tereyağı koyun teflon tavaya
tereyağı  hafif yansın, kokusu gelsin
Üzerine sağlıklı olsun diye zeytin yağı da eklerim ben
peşinden mısır ununu koyun
kavurmaya başalyın.
Püf noktası yağ mısır unundan fazla olacak, buna göre yağ ekleyin
ister tereyağı, ister zeytin yağı
mısır unu kavrulunca suyu ekleyin ve tahta kaşıkla başlayın karıştırmaya
kıvama gelmeye başlayınca rendelenmiş kaşarı ekleyin
devam edin karıştırmaya
son kısımda en önemli şey macun halini alıp kaşığa dolanması,
ben hafif severim az yağ kullanırım ama siz isterseniz basın tereyağını :)))
( tahsildaroğu yağ oranı çok yüksek olmayan ama peynir tadı veren bir kaşar peyniri markası, içim vs. sadece yağlı olup tad vermiyor, benim tavsiyem biraz tadı belirgin ve uzayabilen bir peynir kullanmanız)
Not Kahvaltı haftasonu içinse ben çocukalr için bazen 1 tane yumurtayı üzerine kırıp hızlıca karıştırıyorum, yumurta görünmez oluyor.
Sadece uzamıyor mıhlama ama ben de amaç çocuk sağlığı ise şekil hikayedir.

Elimize sağlık,
Afiyet şeker, sağlık-sıhhat olsun inşallah

***






Hiç yorum yok: