adtech

22 Ocak 2010 Cuma

YAĞ MANTISI

Size aslında Kayseri mantısını suncaktım ama Cahide'nin Elleri'nde görünce; dedim  rekabet ortamı yaratmasın, ezilir şimdi kızcağız :))))
Ne de olsa benimki memleket yemeği.(Çaktırmayın, o da güzel olmuş.)



Hamur için
1 çay bardağı ılık su
Yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım çaybardağı yogurt
yarım çay bardağı süt
Yarım paket Pakmaya yaş maya ( Ay çok severim bu tombiş ustayı :)))
Tuz
Alabildiği kadar Sinangil un

İç Harç İçin
100 gr kıyma
1 adet soğan elde doğranmış ( çok ince kıyılmasına gerek yok)
Doğasal kırmızı toz biber
Doğasal Reyhan ( fesleğen)
tuz

İç Harcı karıştırın.
Doğasal baharatlar kullanmak her zaman tercihim.( piyasada gördüğüm en kaliteli ürün, üstelik ucuzda...)

Hamurunuz yumuşacık olacak şekilde yoğurun.Hani fırınlardaki ekmek hamurları gibi..
Zaten bu tarif istenirse fırından alınan ekmek hamuru ile de yapılabilir.
Ama diğer malzemeler katılınca, piştiğinde daha yumuşak oluyor.
Hamuru unlayarak şekildeki gibi açın.
Kesin kocaman kocaman.
İç harcı koyup, kapatın.



Bol Sıvı yağda kızartın.
Kızarttıklarınızı kapaklı bi tencereye alıp, ağzını kapatın; yumuşasınlar.
Üzerine benim gibi üşenenler için doğasal sarımsak tozu ile yapılmış yoğurt dökün.
En üste de naneli (illa ki) tereyağlı, sıvıyağlı salçalı sos dökün.
Valla ne diyim; GÖTÜRÜN....
Sağlık, sıhhat olsun, afiyet olsun :)))
Bir de bu yemek hem misafir ağırlamak için, hemde çocuklar için yugun











4 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık harika olmuş bende kastamonuluyum ama denedim bu mantıyı süper oluyor..

Syhn dedi ki...

ımmmm.. nasıl cnm çekti nasıll...

Çalışkan Arı dedi ki...

Kurabiyecim,Seyhancım bize gelin yapiiin. Ben pek severim gece yarısı "yatsılık" pişirmeyi ve yemeyi :)))

sugibi dedi ki...

merhaba
isminizi sevgili susamcorekotu'nda gördüm ve ben de blogunuzu ziyaret etmek istedim,ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.